torsdag 5 april 2007

Vinden har vant

Jajävlar. Knappt hade jag hunnit posta det förra inlägget förrän Studenten knackade på dörren och undrade om jag skulle med och titta på film hemma hos några i forskargruppen. Jag hängde med, och de visade sig vara tre tjejer och en kille, alla helamerikanska och exceptionellt intelligenta och roliga. De bjöd på en god middag och bjöd in mig att följa med och spela racketball i helgen. Och - jag kan fortfarande inte fatta det här - en av dem har en extra bil som jag får GRATIS. Allt jag behöver göra är att köpa ett nytt batteri till den, och komma och köra bort den från deras garageuppfart. Det är för bra för att vara sant!

Alla i forskargruppen verkar umgås väldigt mycket med varandra. Vi ska ses under ett seminarium idag. Det här verkar lovande.

(Jag kan fortfarande inte skriva Å, Ä eller Ö i rubriken. Irriterande.)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gratis bil? Det är inte illa ;)

Anonym sa...

Ser man på. All is well, well is all.

Och gratis bil?
*gulp*
Var ju bussigt minsann. Måste dock fråga, för alla framtida medtrafikanter... Är den manuell? ;)

Sanna sa...

De flesta bilar här (inte alla!) är ju automatväxlade, men det är faktiskt en gammal Volvo! Så det återstår att se. Jag har inte tittat på den än.