onsdag 2 maj 2007

Allman uppdatering

Detta har hänt:

Jag har dumpat periskopet helt och bytt projekt. Tyvärr har två av två (helt olika) idéer jag haft redan gjorts av samma lilla skituniversitet i Finland. Vad är oddsen?

Jag har hittat två intressanta begagnade bilar och varit nära att köpa dem, men något har alltid gått snett i sista sekund.

Jag har skaffat gymkort. Tack vare att UCI har ett trevligt företagskontrakt med gymmet får jag kraftig rabatt och får tillgång till anläggningar både på campus och hemma i Long Beach, alldeles i närheten av mitt hus. Gymmet har pool och ångbastu. Jag får dela ut gästmedlemskap till inte mindre än tio (10) personer.

Jag upptäckte att alla hårsnoddar som Velvet stjäl, gömmer hon i mitt rum. Jäkla katt att ge mig skulden när saker försvinner.

Jag har sett filmen Helvetica. Japp, det är en film om ett typsnitt. Den var kul och intressant och kan rekommenderas, om den mot förmodan kommer till Sverige.

Samma kväll upptäckte jag Laguna Beach, för det var där filmen visades. Det måste vara en av de vackraste platserna på jorden, en liten stad som ligger inklämd mellan de höga bergen och havet.

Jag är ensam den här veckan eftersom alla utom jag är på CHI i San José och håller föredrag. Men kanske blir det en tripp till San Fransisco i helgen, där de andra ska stanna och festa. Vi får se.

Inga kommentarer: